2017/12/16

[Event]Labo-tour for Bulgarian Ambassador / 駐日ブルガリア大使の訪問

On Dec. 14, 2017, the Bulgarian Ambassador to Japan and suite visited AIST. They came to npfd group in laboratory tour. We introduced our color switchable glasse. 

12月14日に駐日ブルガリア大使が産総研を訪問し、ラボツアーの中で当グループにお越しになりました。こちらでは、色の変わるガラスを紹介しました。

Dr. Tajima and Dr. Tanaka introduce our technology to the ambassador /
田嶌さんと田中さんが技術紹介をしました


We show a demonstration kit. The special features of our technology are keeping own color without electricity, with various color variation, and fabricated by coating processes for cost reduction. Mr. Watanabe prepared the demonstration, and Dr. Tanaka and Dr. Tajima made introduction to the Ambassador.

Related post:


当グループの技術は、色の維持に電気を必要としないこと、いろいろな色ができること、塗布で作製されており、安価な製造ができることなどが特徴であることを紹介しました。グループの渡邊さんにデモのご準備を、田中さん、田嶌さんに大使へのご紹介をしていただきました。

関連情報: