2017/07/22

[Event] AIST Open laboatory / 産総研一般公開

Today we have a open laboratory event in AIST Tsukuba. Our group shows two demonstrations, electrochromic color switchable toy  and selective deodorants for foods. 
今日は産総研一般公開の日です。私たちのグループも二つのデモを行っています。一つは色の変わるおもちゃ、もう一つは嫌なにおいだけを消す臭い消しです。

Many guest come to our booth! / 行列ができるほどの人気!
npfd group booth is outside / npfdグループのブースです。外で結構暑いかな。
Our poster: we disappear the bad odor and color by Hokusai's pigment / 私たちのポスターです。北斎の絵具で臭いと色を消してみました。

Color switchable toys. You can change the order of the blocks. The color can be switched by smartphone. / 色の変わるおもちゃです。真ん中のブロックが並び替え自由で、スマホで色を変えられます。

Only bad odor from Natto can be decreased with our magic powder! /
発酵が進んで嫌な臭いがし始めた納豆の嫌なにおいだけを魔法の粉で消します
 

I hear 6000 people come here. Is it true? /  一説によると6000人も来るとのこと。本当かな?