2016/10/08

[Recreation] Lunch Party / 昼食会

We had a lunch party for some nice topics, Dr. Durga will leave for UC Berkeley as a visiting scholar for 1 years. Mr. Takahashi has got a Ph.D from The University of Tokyo. Dr. Supone Manakasettharn, researcher of NANOTEC Thailand, has join our group as a visiting researcher for 1 years. 

いろいろおめでたいことがあったので昼食会を開きました!Durgaさんはカリフォルニア大学バークレー校に一年間、長期出張に行きます。高橋さんは東大博士となりました!タイ政府研究機関のNANOTECからスポンさんが1年間、客員研究員としてグループで研究をすることになりました。

Participant of Lunch party, mainly belongs to our group /
昼食会参加者で記念撮影。大半は当グループですが、他のグループからも集まってくれました。一列目中央から右に、博士を取った高橋さん、タイから来たSuponeさん、米国に一年間行くDurgaさん。

Takahashi-san was pleased with a celebration cake /
高橋さんはお祝いケーキをもらってご満悦


田嶌さんはハワイでの国際会議に出席中で不参加でした /
Tajima-san was absent because of join to international conference in Hawaii.